https___images.genius.com_431eb947b766f2fc9ba812f5087ff6ed.1000x1000x1.jpg

專輯:Simple Dreams 

專輯發行日期:1977/8/23

Blue Bayou

Linda Ronstadt - Blue Bayou (Official Music Video)

Alisan Porter - Blue Bayou (The Voice Blind Audition 2016)

-

I feel so bad I got a worried mind

鄉愁不減的我 日日憂心忡忡

I'm so lonesome all the time

稍稍一得空 寂寞便上了心頭

Since I left my baby behind

自我將竹馬遺留在那藍色海灣

On Blue Bayou

生活從此百無聊賴

 

Saving nickels, saving dimes

東掙點零頭 西存些銅板

Working till the sun don't shine

工作勤奮不懈怠 直到天色漸暗

Looking forward to happier times

只盼哪天錢攢夠了 能衣錦還鄉

On Blue Bayou

重返那藍色海灣

 

I'm going back someday

有朝一日 我將踏上歸途

Come what may

不管返鄉前方路迢迢

To Blue Bayou

只為回到那藍色海灣

Where the folks are fine

與和藹可愛的鄉親慶團圓

And the world is mine

站在碧色港灣 朝對岸吶喊

On Blue Bayou

彷彿世界盡歸我所有

 

Where those fishing boats

一葉葉扁舟 載滿豐收漁獲

With their sails afloat

背負遠大夢想 揚帆啟航

If I could only see

何其美景 令我心心念念

That familiar sunrise

那一抹熟悉不過的斜陽

Through sleepy eyes

輝映著你那迷濛睡眼 嘴角微恙

How happy I'd be

我何其榮幸 能優游這片汪洋

 

Gonna see my baby again

心繫伊人容顏 只為重逢再見

Gonna be with some of my friends

與健談風趣的弟兄 把酒言歡

Maybe I'll feel better again

若能重返藍灣 或將一掃陰霾

On Blue Bayou

重拾笑靨 樂開懷

 

Saving nickels, saving dimes

東掙點零頭 西存些銅板

Working till the sun don't shine

工作勤奮不懈怠 直到天色漸暗

Looking forward to happier times

只盼哪天錢攢夠了 能衣錦還鄉

On Blue Bayou

重返那藍色海灣

 

I'm going back someday

有朝一日 我將踏上歸途

Come what may

不管返鄉前方路迢迢

To Blue Bayou

只為回到那藍色海灣

Where the folks are fine

與和藹可愛的鄉親慶團圓

And the world is mine

站在碧色港灣 朝對岸吶喊

On Blue Bayou

彷彿世界盡歸我所有

 

Where those fishing boats

一葉葉扁舟 載滿豐收漁獲

With their sails afloat

背負遠大夢想 揚帆啟航

If I could only see

何其美景 令我心心念念

That familiar sunrise

那一抹熟悉不過的斜陽

Through sleepy eyes

輝映著你那迷濛睡眼 嘴角微恙

How happy I'd be

我何其榮幸 能優游這片汪洋 

 

[Guitar Solo]

 

Oh that boy of mine

噢 我那俊得發俏的情郎

By my side

攜手與我愛相隨

The silver moon

一彎銀白新月 高高掛起

And the evening tide

夜裡汐水來潮 悄然平息

Oh some sweet day

恬淡自適的日子 無奇不有

Gonna take away

終將沖淡心中

This hurting inside

難以泯除的哀慟

 

Well I'll never be blue

我將揮別憂傷 不再憂鬱

My dreams come true

念茲在茲的美夢 終將成真

On Blue Bayou

踏上藍色海灣 重返故居


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()