https___images.genius.com_11db96938cb788635d2981ec3f070bc2.1000x1000x1.jpg

專輯:Heart Like A Wheel

單曲發行日期:1975/3/31

When Will I Be Loved

Linda Ronstadt - When Will I Be Loved

-

I've been cheated

我曾被誤解被騙

Been mistreated

也曾被他人錯待

When will I be loved?

不免使我喟嘆 真愛果難尋

 

I've been put down

對人寄予厚望 卻一再失望

I've been pushed 'round

給人的一顆真心 遭推擠撥弄

When will I be loved?

究竟何時對的他 才會出現?

 

When I find a new man

好不容易 找到了相談甚歡

That I want for mine

也願意真心相待的他

He always breaks my heart in two

往往投入付出之後 便將我心掰成兩半

It happens every time

發生次數之多 實在不勝枚舉 老生常談

 

I've been made blue

我心憂鬱哀愁 難以排解

I've been lied to

遭人營造假象 欺瞞矇騙

When will I be loved?

生不逢時 我心究竟能與誰相對?

 

[Instrumental]

 

When I find a new man

若有幸邂逅良人 共度良宵

That I want for mine

總在慶幸萬分 心往神馳之餘

He always breaks my heart in two

認清他為人 為心碎痛哭失聲

It happens every time

族繁不及備載 著實令我無奈

 

Oh, I've been cheated

噢 無條件信任 往往反遭人背叛

Been mistreated

一顆赤誠真心 也遭人踐踏毀壞

When will I be loved?

還要多久 才會有外子夫君相伴?

 

When will I be loved?

什麼時候 才會有對的人出現?

Tell me, when will I be loved?

還需要多久 才會有人來愛我?


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()