https___images.genius.com_b0ea0d0107d6f8fd1c7d320e99f47897.1000x1000x1.png

專輯:21 二十一歲

單曲發行日期:2011/1/24

Don't You Remember

Adele - Don't You Remember (Live at Largo)

-

When will I see you again?

我要何時才能再見你一面?

You left with no goodbye, not a single word was said

你離開連一句再見也沒說 就連一句話也沒留下來

No final kiss to seal any sins

沒有最後一吻 來彌封罪惡

I had no idea of the state we were in

我不懂 你我當前的狀態到底為何

 

I know I have a fickle heart and a bitterness

我知道 我容易變心 還經常吐出刻薄話語

And a wandering eye, and a heaviness in my head

和一隻游移不定的眼 還有籠罩在我頭頂的陰影

 

But don't you remember?

但你怎麼就是不記得呢?

Don't you remember?

難道你真記不得了?

The reason you loved me before

你之前明明也曾那麼地愛我

Baby, please remember me once more

寶貝 拜託你 再一次想起我的溫柔

 

When was the last time that you thought of me?

你上一次這麼想起我 已經是什麼時候了呢?

Or have you completely erased me from your memory?

還是說 你早就將我的存在 徹底從你的腦海抹去了?

I often think about where I went wrong

我時常思考 究竟當時是我哪裡做錯

The more I do, the less I know

思考得越久 知道的反而越少

 

But I know I have a fickle heart and a bitterness

但是我知道 我容易變心 還經常吐出刻薄話語

And a wandering eye, and a heaviness in my head

和一隻游移不定的眼 還有籠罩在我頭頂的陰影

 

But don't you remember?

但你怎麼就是不記得呢?

Don't you remember?

難道你真記不得了?

The reason you loved me before

你之前明明也曾那麼地愛我

Baby, please remember me once more

寶貝 拜託你 再一次想起我的溫柔

 

Gave you the space so you could breathe

給了你更多的空間 好讓你有機會喘息

I kept my distance so you would be free

我保持我倆之間的距離 好讓你不窒息

In hope that you'd find the missing piece

只盼 你也能將感情迷失的那一塊找回

To bring you back to me

好將你帶我我的身邊來

 

Why don't you remember?

為什麼 你就是記不得呢?

Don't you remember?

難道你真記不得了?

The reason you loved me before

你之前明明也曾那麼地愛我

Baby, please remember me once more

寶貝 拜託你 再一次想起我的溫柔

 

When will I see you again?

到何時 我才能再見你一面?


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()