https___images.genius.com_052a96f5f6462e0714d1f9f42707e73e.1000x988x1.jpg

專輯:The Spy Who Loved Me - Motion Original Soundtrack

單曲發行日期:1977/8/4

Carly Simon - Nobody Does It Better - The Spy Who Loved Me

-

Nobody does it better

沒有人比你值得去愛

Makes me feel sad for the rest

不禁讓我為其他人 感到遺憾

Nobody does it half as good as you

身邊的俊美男性 均不及你的一半

Baby, you're the best

寶貝 世上只有你完美

 

I wasn't looking, but somehow you found me

我並未尋求慰藉 但不知怎地 你卻發現了我

I tried to hide from your love light

我試圖婉拒你的誘引 捻熄愛火

But like heaven above me, the spy who loved me

但誠如蒼天有眼 天堂寵幸世人 愛上我的特務

Is keeping all my secrets safe tonight

以人身安全 擔保今晚我秘密無虞

 

And nobody does it better

而沒有人比你來得傑出

Though sometimes, I wish someone could

儘管有的時候 我多希望有人可超越你

Nobody does it quite the way you do

無人可媲美 你舉手投足間的魅力

Why'd you have to be so good?

為何你非要如此優秀不可呢?

 

The way that you hold me whenever you hold me

你與我親密相擁的手勁 每每你將我攬入懷裡

There's some kind of magic inside you

就好像有種神秘的魔法 蘊含在你身體

That keeps me from running, but just keep it comin'

那使我為此癡迷而瘋狂 但別停下 就這麼佔有我

How'd you learn to do the things you do?

到底你是如何習得 這精巧靈活的技能?

 

And nobody does it better

而沒有人比你值得去愛

Makes me feel sad for the rest

不禁讓我為其他人 感到遺憾

Nobody does it half as good as you

身邊的俊美男性 均不及你的一半

Baby, baby, darling, you're the best

寶貝  寶貝 達令 世上只有你完美

 

Baby, you're the best

寶貝 世上你最完美

Baby, you're the best

寶貝 世上你最完美

(Sweet baby, you're the best)

(俊美寶貝 世上你最完美)

Darling, you're the best

達令 世上你最完美

Darling, you're the best

達令 世上你最完美

Sweet baby, you're the best

俊美寶貝 世上你最完美

(Baby, you're the best)

(寶貝 世上你最完美)

Darling, you're the best...

達令 世上你最完美...


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()