https___images.genius.com_b09ca35ba070d113f0d1d37934f20f69.1000x1000x1

專輯:Stranger in the Alps 阿爾卑斯山上的陌生人

專輯發行日期:2017/9/22

Phoebe Bridgers - Scott Street (Official Music Video)

-

Walking Scott Street, feeling like a stranger

走在史考特街上 感覺像個十足的異鄉人

With an open heart, open container

有著被剖開的心 一只開放式容器

I've got a stack of mail and a tall can

我收到這一疊厚厚的信 還有高罐

It's a shower beer, it's a payment plan

是一口氣喝光的淋浴酒 還有付費方案

There's helicopters over my head

每天晚上 在我準備上床睡覺前

Every night when I go to bed

總有幾架直升機在頭頂盤旋

Spending money and I earned it

一口氣花光我苦苦賺來的薪水

When I'm lonely, that's when I'll burn it

一感到寂寞 就放火燒個精光 惡性循環

 

Do you feel ashamed

你是否也感到羞愧

When you hear my name?

在你聽到我名字的瞬間?

 

I asked you, "How is your sister?

我問了你『你姊妹過得如何?

I heard she got her degree"

我聽說她領到學位證明了』

And I said, "That makes me feel old"

而我又說『感覺一下子老了好幾歲』

You said, "What does that make me?"

你笑笑地說『這樣的話 我該怎麼辦?』

I asked you, "How is playing drums?"

我轉而問你『最近鼓打得怎麼樣?』

Said, "It's too much shit to carry"

答道『那東西他媽重得扛不動』

"And what about the band?"

『那你樂團玩得怎麼樣?』

You said, "They're all gettin' married"

你告訴我『所有成員都要結婚了』

 

Do you feel ashamed

你是否也感到羞愧

When you hear my name?

在你聽到我名字的瞬間?

 

Ooh, ooh

噢 噢

Ooh, ooh

噢 噢

Ooh, ooh

噢 噢

Ooh, ooh

噢 噢

 

Anyway, don't be a stranger

總而言之 別從此成為陌生人

Anyway, don't be a stranger

總而言之 別從此成為陌生人

Don't be a stranger

以後別做陌生人


arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()