Taylor Swift - Now That We Don

專輯:1989 (Taylor’s Version)

專輯發行日期:2023/10/27

Taylor Swift - Now That We Don't Talk (Taylor's Version) (From The Vault) (Lyric Video)

-

You went to a party

你逛派對認識新朋友

I heard from everybody

我都聽別人跟我說了

You part the crowd like the Red Sea

你把人潮劈成兩半 活像摩西似的

Don't even get me started

最好還是別逼我說下去了

 

Did you get anxious though

倒是你開車回去的時候

On the way home?

還會不會焦慮發作?

I guess I'll never ever know

我想我永遠也無從得知了

Now that we don't talk

現在的你和我 無話可說

 

You grew your hair long

你的頭髮似乎長了些

You got new icons

你換了新的頭貼

And from the outside

照這個樣子看來

It looks like you're tryin' lives on

你似乎是想忘掉過去繼續向前

 

I miss the old ways

我懷念著美好的過去

You didn't have to change

你也沒必要改變你自己

But I guess I don't have a say

但我想我也沒資格這麼說

Now that we don't talk

你我早就無話可說

 

I call my mom, she said that it was for the best

我打電話給媽媽哭訴 她安慰我分開是為彼此好

Remind myself the morе I gave, you'd want me less

這反而提醒了我 我付出的愈多 你想要的就愈少

I cannot bе your friend, so I pay the price of what I lost

既然當不成你的朋友 那失去一個人的代價就由我付

And what it cost, now that we don't talk

至於最糟的後果 就是你和我無話可說

 

What do you tell your friends we

你是否也和你分享我們也曾

Shared dinners, long weekends with?

交換彼此的晚餐 渡過漫長的週末?

Truth is I can't pretend it's

事實上 我無法裝作這

Platonic, it's just ended, so

是有愛無性 既然分了 沒差了

 

I call my mom, she said to get it off my chest

我打了通電話給媽媽 她要我一次把話說清楚

Remind myself the way you faded 'til I left

提醒了我 我主動提之前你是如何搞消失

I cannot bе your friend, so I pay the price of what I lost

既然當不成你的朋友 那失去一個人的代價就由我付

And what it cost, now that we don't talk

至於最糟的後果 就是你和我無話可說

 

I don't have to pretend I like acid rock

分了我也不必裝作多喜歡酸性搖滾

Or that I'd like to be on a mega yacht

或是我多喜歡待在豪華渡輪上兜風

With important men who think important thoughts

聽那些有權有勢的人們分享多了不起的觀點

Guess maybe I am better off now that we don't talk

也許正是因為我們無話可說 我才過得更快樂了些

 

And the only way back to my dignity

想要回我的尊嚴唯一可能的方式

Was to turn into a shrouded mystery

便是眼不見為淨 讓一切永遠成謎

Just like I had been when you were chasing me

就像你追我那陣子 我刻意把自己弄得神神秘秘

Guess this is how it has to be now that we don't talk

我猜大概就是這麼著 我和你之間早已無話可說

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()