HalfWrittenStory.jpg

專輯:Half Written Story 

專輯發行日期:2020/5/8

Hailee Steinfeld – Your Name Hurts (Lyric Video)

-

We're a half-written story without any ending

王子和公主 沒有從此過著幸福快樂的日子

You left me to figure it out

而是在森林裡分道揚鑣

Filled me with ecstasy, left with the best of me

塗滿蜂蜜的毒蘋果 明明說好要請我嘗甜頭

But where's the rest of me now?

卻讓我吃盡苦頭 搞什麼?

 

Honestly, I don't regret you

老實說 我他媽一點都不想你

I just wish I never met you

我反倒希望沒見過你

Part of me wants to upset you, ah

心中的小惡魔 還慫恿我該毀了你的人生

Every single letter's killing me

你的每個字母都像帶鉤的匕首

Don't know why it always gets to me

不曉得這股力量從何而來

Every time I hear that sound (Ah)

每當我聽見那該死的聲音

 

Your name hurts (Your name hurts)

聽見你的名字 只會傷害我

I don't say it no more

所以我裝作耳朵聾了

It's like the worst of words (Worst of words)

大概到達嚴重噪音污染等級

You don't even know (Ah)

你肯定不知道那是什麼感覺

Feels like burnin' on my lips

就像有人拿匕首插進你胸膛

The ones that you used to kiss

直到你血流不止

No way you ain't feelin' it too

我不信你沒有這種感覺

I hope my name hurts, my name hurts

真希望我的名字

My name hurts you (You, you, you)

對你也有同樣的效果


 

And this half-written story is horror at best

我們之間 從來不是浪漫愛情喜劇

The kind where the hero still dies in the end

頂多是半調子 又想賺人熱淚的芭樂片

And God only knows, maybe this is a test

老天保佑 如果這是想測試我有多大能耐

'Cause I kinda wanna mess you up

那你最好準備迎接更糟糕的報復

But I won't, babe, not yet

可惜我寧願當濫好人放生你

 

Wouldn't say that I regret you

倒也不會說 我不後悔分手

But man, I wish I never met you

不過我比較希望你沒出生過

That your mama never even had you, ah-ah

這樣遇見對的人就輕鬆多了

Every single letter's killing me

可你就像催狂魔

Don't know why it always gets to me

總能在對的時機點出現

Every time I hear that sound (Ah)

啃食我那脆弱的靈魂

 

Your name hurts (Your name hurts)

你的名字糟透了

I don't say it no more

光是講出來舌頭都快爛了

It's like the worst of words (Worst of words)

簡直就是最差勁的文字組合

You don't even know (Ah)

告訴你這是什麼感覺

Feels like burnin' on my lips

「就像有熊熊大火 向你嘴唇深情一吻

The ones that you used to kiss

直到火舌燙得你直喊痛」

No way you ain't feelin' it too

我就不相信你不懂我在說什麼

I hope my name hurts, my name hurts

多希望我的名字也能

My name hurts you (You, you, you)

燒得你體無完膚

 

Honestly, I don't regret you

其實啊 我根本不後悔分手

I just wish I never met you

我比較希望你被海裡的鯊魚吃掉

Part of me wants to upset you, ah (Your name hurts)

這樣一來 要忘了你就容易多了

Every single letter's killing me

你名字究竟有什麼魔力?

Don't know why it always gets to me

每個音節在我耳裡都像魔音穿腦

Every time I hear that sound (Ah)

每次聽見就讓我抓狂不已

 

Your name hurts

你真的傷了我

I don't say it no more

所以我選擇避而不談

It's like the worst of words

這大概是最糟的分手了吧?

You don't even know

你甚至不曉得 

Feels like burnin' on my lips

每當我想起你 眼淚就會像壞掉的水龍頭

The ones that you used to kiss

根本無法停下來

No way you ain't feelin' it too

真不敢相信你不這麼想

I hope my name hurts, my name hurts

多希望一想到我

My name hurts you (You, you, you)

也能讓你淚流不止


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()