https___images.genius.com_4a6a06f7e361703062b0db46d0e4ec36.1000x1000x1.png

專輯:folklore 美麗傳說

專輯發行日期:2020/7/24

Taylor Swift - seven (studio sessions)

Taylor Swift – seven (Official Lyric Video)

-

Please picture me in the trees

請閉上眼 與我遠離都市叢林 一同踏進蓊鬱之森

I hit my peak at seven

稚嫩的我不過七歲 便破了至高紀錄 當今難以企及

Feet in the swing over the creek

兩腿一踢 鞦韆便前後擺盪 膝下溪水潺潺地流動

I was too scared to jump in

而溪水幽深不見底 未知恐懼 讓我不敢躍入其中

But I, I was high in the sky

當我腿一蹬 仍難掩高昂興致 雙腳幾乎要碰到天際

With Pennsylvania under me

便能俯瞰賓州的全景樣貌 整座城市景致 盡收眼底

Are there still beautiful things?

這動盪不安的社會 是否還容得下單純美好的幸福?

 

Sweet tea in the summer

溽暑相識的兩小無猜 純真而可愛

Cross your heart, won't tell no other

胸前畫上十字 向天發誓 絕不透露任何一字

And though I can’t recall your face

儘管你的面容 已遭時間漸漸抹去 模糊不清

I still got love for you

走過了歲月淬礪 對你的牽掛思慕 仍如往昔

Your braids like a pattern

你編起一綹長辮 宛若紋路 層次分明有條理

Love you to the Moon and to Saturn

愛你的距離 不亞於月球運行一周 遠屆土星

Passed down like folk songs

動人傳說 誠可歌可泣 將化為民謠流傳歌頌

The love lasts so long

聽者無不為之動容 雋永了愛情 亙古而恆久

 

And I've been meaning to tell you

其實呀 我一直都想私下找個機會 偷偷告訴你

I think your house is haunted

我認為呢 你家的宅邸 是幢有幽靈出沒的鬼屋

Your dad is always mad

因為你父親總像煙囪 成天生悶氣

And that must be why

家裡烏煙瘴氣 也難怪你靜默不語

And I think you should come live with me

不然這樣好了 你搬到我家來 和我們一起住吧

And we can be pirates

每天都能玩遊戲 扮成海盜行俠仗義 打打殺殺

Then you won't have to cry

說不定你心情就能好轉 過一陣子 也就不會哭了

Or hide in the closet

或是逃避他人追捕 揣著天大的秘密 跑進櫃子躲

And just like a folk song

甚或像一曲民謠 詳述備載的傳說 為人耳熟能詳

Our love will be passed on

盛夏戀曲歷久不衰 旋律經由口耳相傳 百世流芳

 

Please picture me in the weeds

請闔上眼 無視魯莽的我 生活繁複 如處叢生雜草

Before I learned civility

當時個性不成火侯 未經世故 視同欠缺品格管教

I used to scream ferociously

我因一時憤懣 便怒不可遏地咆哮 以宣洩情緒

Any time I wanted

稍有不順心 便再也顧不得旁人睥睨 妄為恣意

 

Sweet tea in the summer

正值難耐酷暑 同坐屋簷下品飴茗

Cross my heart, won’t tell no other

句句屬實為真 向你保證 絕不會走漏風聲

And though I can't recall your face

儘管你面容 已隨時間泛黃斑駁 再也記不清

I still got love for you

至今對你心繫眷戀 仍如依依離情 常伴我身 

Pack your dolls and a sweater

記得帶上你行李箱 洋娃娃 與禦寒防凍的棉襖

We'll move to India forever

與我移居至印陸 遠赴他鄉 一同逃離亂世塵囂

Passed down like folk songs

真摰情誼 將為人周知 編纂為暖心感佩之歌謠

Our love lasts so long 

我們的愛將永誌不渝 芳名遠播 橫亙千古之遙

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()