345061107_784616606283897_1393567999739942162_n.jpg

專輯:Speak Now (Taylor’s Version) 愛的告白 (泰勒絲全新版)

專輯發行日期:2023/7/7

Taylor Swift - Foolish One (Taylor’s Version) (From The Vault) (Lyric Video)

-

My cards are on the table, yours are in your hand

我的手牌已全數攤在桌面 只有你的還握在手裡

Chances are, tonight, you've already got plans

有非常高的機率 你今晚的行程 早已被排定

And chances are I will talk myself to sleep again

同樣也有高機率 我會再度聽著自己的聲音睡去

You give me just enough attention to keep my hopes too high

你恰巧給了我足量的關注 足以讓我抱有過高的期望去相信

Wishful thoughts forget to mention when something's really not right

這些自欺欺人的想法 忘了提醒我 搶扭的瓜不甜 不適合還是算了 

And I will block out these voices of reason in my head

而我會再度迴避理性的聲音 抱著僅存的希望而活

 

And the voices say, "You are not the exception

而那聲音說著 『你不可能是他唯一的例外

You will never learn your lesson"

真不懂 你為什麼就是講不聽呢』

 

Foolish one

你這小傻瓜

Stop checkin' your mailbox for confessions of love

別再徒勞地翻找信箱 那封代表他心意的情書

That ain't never gonna come

是永遠也不可能會寄來的

You will take the long way, you will take the long way down

像這樣拖得愈久 像這樣拖得愈久 最後只會傷得更重罷了

 

You know how to keep me waitin'

你知道該這麼做 才能引我上鉤

I know how to act like I'm fine

我知道裝作不在乎該怎麼做

Don't know what to call this situation

遇到這種情況 一時間不知如何定義

But I know I can't call you mine

但我很清楚 我沒資格叫你情人

 

And it's delicate, but I will do my best to seem bulletproof

這感覺不堪一擊 但我會盡力 表現得不那麼容易受傷

'Cause when my head is on your shoulder

因為當我將我的頭 輕輕枕在你的肩膀

It starts thinkin' you'll come around

腦袋開始轉呀轉 以為你會回心轉意

 

And maybe, someday, when we're older

而說不定 總有一天 等你我垂垂老去

This is something we'll laugh about

這件事 會成為日後你看著新聞

Over coffee every mornin' while you're watching the news

啜飲著晨間咖啡時 每天聽我在家碎碎念的日常話題

 

But then the voices say, "You are not the exception

但耳邊又傳來聲音 『你不可能是他唯一的例外

You will never learn your lesson"

真是的 你為什麼就是講不聽呢』

 

Foolish one

你這小傻瓜

Stop checkin' your mailbox for confessions of love

別再徒勞地翻找信箱 那封代表他心意的情書

That ain't never gonna come

寄來的可能性 只可能是零

You will take the long way, you will take the long way down

像這樣拖得愈久 像這樣拖得愈久 最後只會傷得更重罷了

 

Foolish one

你這小傻瓜

Stop checkin' your mailbox for confessions of love

別再徒勞地翻找信箱 那封作為愛的告白的情書

That ain't never gonna come

寄來的可能性 只可能是零

You will learn the hard way instead of just walkin' out

你要是不走到屋外想清楚 只會讓自己傷得更重而已

 

Now I'm slidin' down the wall with my head in my hands

如今我只剩懊惱 緩緩從牆壁滑下 並將頭埋進雙手之中

Sayin', "How could I not see the signs?"

喃喃自語著 『我怎麼沒有注意到呢?』

Oh, you haven't written me or called

噢 雖然你不曾寫信 或打電話告訴我

But goodbye screamin' in the silence

但那聲再見 卻在寂靜中咆哮著

And the voices in my head are tellin' me why

而腦海不斷響著的聲音 早已向我解釋過了

 

'Cause you got her on your arm and me in the wings

因為她才是被你擁在懷中的人 而我被晾在一旁備用

I'll get your longing glances, but she'll get your ring

偶爾投來渴望眼神 但最終得到戒指的 只有她一個

And you will say you had the best of intentions

而你會很不好意思地說 當初你也是一片好意

And maybe I will finally learn my lesson

說不定到了那時 我才終於學到了教訓

 

Foolish one

你這小傻瓜

Stop checkin' your mailbox for confessions of love

別再徒勞地翻找信箱 那封代表他心意的情書

That ain't never gonna come

是永遠也不可能會寄來的

You will take the long way, you will take the long way down

像這樣拖得愈久 像這樣拖得愈久 最後只會傷得更重罷了

 

Foolish one

你這小傻瓜

Stop checkin' your mailbox for confessions of love

別再徒勞地翻找信箱 那封作為愛的告白的情書

That ain't never gonna come

是永遠也不可能會寄來的

You will learn the hard way instead of walkin' out, oh-oh

你要是不走到屋外想清楚 只會讓自己傷得更重而已 噢-噢

 

La-la-la-la-la, la-la-la-la, oh

La-la-la-la-la

 

Ain't never gonna come

情書是永遠也不會來的啦

Ooh, you will learn the hard way now

噢 你看現在 學到慘痛的教訓了吧

 

Foolish one

真是個小傻瓜

Sittin' 'round waiting for confessions of love

癡癡坐在原地 等待那封代表他心意的情書

They ain't never gonna come

寄來的可能性 只可能是零

And thinkin' he's the one, you should've been walkin' out

與其坐在這裡 妄想他可能是對的人 不如到屋外透透氣

 

Foolish one

你這小傻瓜

The day is gonna come for your confessions of love

真正會收到愛的告白的那天 會是你目送她出嫁

When all is said and done, he just wasn't the one

直到一切塵埃落定後 你才意識到他不是對的人

No, he just wasn't the one

沒錯 他只是剛好不屬於你

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()