https___images.genius.com_3e354c719fe236ab4a75adc6ea4c7fca.1000x1000x1.png

專輯:evermore (deluxe version) 恆久傳說 (豪華版)

專輯發行日期:2020/12/11

Taylor Swift - willow (Official Lyric Video)

Taylor Swift - willow (Official Music Video)

Taylor Swift - cardigan / august / willow (Grammys)

Taylor Swift - willow - dancing witch version (Elvira remix)

-

I'm like the water when your ship rolled in that night

正值月黑風高 你摸黑悄悄駛進我港灣 泛起陣陣漣漪

Rough on the surface, but you cut through like a knife

海域險惡 而你加速前進 將我從不潔與黑夜隔絕開來

And if it was an open-shut case

若非我心意表露無遺 昭然若揭

I never would've known from that look on your face

自你絲毫不起波瀾變化的容顏 又該從何見得端倪

Lost in your current like a priceless wine

你那如高昂酒種的舶來品 頓時讓我失了方寸

 

The more that you say, the less I know

情話愈是豐饒 知曉的卻向來那樣稀少

Wherever you stray, I follow

若你浪跡天涯 我必然一路追隨至海角

I'm begging for you to take my hand

引頸期盼你緊繫我手 往後餘生亦步亦趨

Wreck my plans, that's my man

何必凡事悉心規劃 與你長相廝守便足矣

 

Life was a willow and it bent right to your wind

生如垂柳 一綹綹細絲飄逸 直至你徐徐微風吹過

Head on the pillow, I could feel you sneakin' in

枕於床畔 一聲不吭 仍隱約能覺察到你潛進屋內

As if you were a mythical thing

好似從古老傳說走出 遁世隱居的謎樣生物

Like you were a trophy or a champion ring

孕育了形體 可作為戰利品供世人欣賞珍藏

And there was one prize I'd cheat to win

若你心為賽事獎賞 不惜隱瞞欺詐 也要成為贏家

 

The more that you say, the less I know

情話愈是豐饒 知曉的卻向來那樣稀少

Wherever you stray, I follow

若你浪跡天涯 我必然一路追隨至海角

I'm begging for you to take my hand

引頸期盼你緊繫我手 往後餘生亦步亦趨

Wreck my plans, that's my man

何必凡事悉心規劃 與你長相廝守便足矣

You know that my train could take you home

惟搭乘同班列車方可返鄉 想必你心知肚明

Anywhere else is hollow

每逢露宿客鄉 只覺寂寥空虛

I'm begging for you to take my hand

除執我手至偕老白頭 再別無所求

Wreck my plans, that's my man

隨性自在過活 與愛人你攜手與共

 

Life was a willow and it bent right to your wind

身如細柳 不堪強風摧殘 偶有躬身折腰在所難免

They count me out time and time again

局勢不利己 我一次又一次遭小人暗算

Life was a willow and it bent right to your wind

如垂柳生於湖畔 啜泣悲鳴 喟嘆世事從來難兩全

But I come back stronger than a '90s trend

但我一重出江湖 任九零趨勢流行皆難與我媲美

 

Wait for the signal, and I'll meet you after dark

等我於夜空發送信號 再在約定之處同你相見私奔

Show me the places where the others gave you scars

他人曾烙下無可抹滅之傷痕 我將以憐愛撫平苦痛

Now this is an open-shut case

動向既已遭人發覺 性命危在旦夕

I guess I should've known from the look on your face

或許別離之際 哪怕匆匆一瞥 也回眸望你一眼才對

Every bait-and-switch was a work of art

但正所謂移花接木之妙技 亦不失為經典美學

 

The more that you say, the less I know

情話愈是豐饒 知曉的卻向來那樣稀少

Wherever you stray, I follow

若你浪跡天涯 我必然一路追隨至海角

I'm begging for you to take my hand

引頸期盼你緊繫我手 往後餘生亦步亦趨

Wreck my plans, that's my man

何必凡事悉心規劃 與你長相廝守便足矣

You know that my train could take you home

惟搭乘同班列車方可返鄉 想必你心知肚明

Anywhere else is hollow

每逢露宿客鄉 只覺寂寥空虛

I'm begging for you to take my hand

除執我手至偕老白頭 再別無所求 

Wreck my plans, that's my man

隨性自在過活 與愛人你攜手與共

 

The more that you say, the less I know

與其探求可能性 不如起身實際行動

Wherever you stray, I follow

若你逐風踏浪遠方 我亦款款而行

I'm begging for you to take my hand

唯一所求 便是於眾目睽睽執起我手

Wreck my plans, that's my man

粉碎眾人念想渴望 與我一同偕老白頭

You know that my train could take you home

你明知唯有跳上列車 與我逃亡 才可抵達故居

Anywhere else is hollow

客宿異地他鄉 從來只有寂寥空虛

I'm begging for you to take my hand

我於你跟前佇足停留 直至你執起我手

Wreck my plans, that's my man

不再依計行事 拋開繁縟細節 愛到白頭

 

Hey, that's my man

那遭追殺通緝的惡棍

That's my man

便是我心繫伊人

Yeah, that's my man

一動一靜 無不令我傾心

Every bait-and-switch was a work of art

移花接木一計雖陳舊 卻妙在其功效彰顯

That's my man

愛人終成功脫險

Hey, that's my man

正朝約定之處夜潛

I'm begging for you to take my hand

我於你跟前佇足停留 直至你執起我手

Wreck my plans, that's my man

不再依計行事 拋開繁縟細節 愛到白頭

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()