345061107_784616606283897_1393567999739942162_n.jpg

專輯: Speak Now (Taylor’s Version) 愛的告白 (泰勒絲全新版)

專輯發行日期:2023/7/7

Never Grow Up

Taylor Swift - Never Grow Up (Taylor's Version) (Lyric Video)

Hidden Message: I moved out in July 我七月就搬出去了

-

Your little hand's wrapped around my finger

你那嬌小又軟綿綿的拳頭 緊緊握著的手指頭

And it's so quiet in the world tonight

今天外面的冒險世界 忽然變得好安靜喔

Your little eyelids flutter cause you're dreaming

而你的小眼睛眨呀眨的 微微顫動 準備做香甜的美夢

So I tuck you in, turn on your favorite night light

因為擔心你著涼 於是我替你蓋好被被 並打開小夜燈

 

To you everything's funny, you got nothing to regret

對你而言 這世界好大無不有 不去嘗試的話 一定會後悔

I'd give all I have, honey

而我願交換我的所有 小寶貝

If you could stay like that

去交換你永永遠遠的天真無邪

 

Oh darling, don't you ever grow up

噢 孩子 能不能請你先別急著長太快

Don't you ever grow up, just stay this little

你別長得來越快 繼續當一個無憂無慮的小孩

Oh darling, don't you ever grow up

噢 親愛的 能不能請你先別急著長太快

Don't you ever grow up, it could stay this simple

要是你永遠都是個孩子 不會誤闖大人複雜的世界

 

I won't let nobody hurt you, won't let no one break your heart

我絕不會讓任何壞心眼的人 有機會傷害你 也不會讓他們傷害你的心

And no one will desert you

絕不讓任何人拋下你於不顧

Just try to never grow up, never grow up

只要勾勾指頭 不要長大就好 不要長大就好

 

You're in the car on the way to the movies

你坐在車後座 高興得不得了 等不及要看新電影

And you're mortified your mom's dropping you off

結果載到目的地 被同學看見媽媽的車 你又羞得臉紅紅

At fourteen, there's just so much you can't do

十四歲時 你雖然懷有好多夢想 卻被說你還小還不行

And you can't wait to move out someday and call your own shots

而你閉上雙眼 夢想哪天你也能到外面去住 什麼事都能替自己做主

 

But don't make her drop you off around the block

但你先別因為怕丟臉 就急著拜託媽媽在轉角放你下車

Remember that she's getting older too

記得喔 媽媽她總有一天 還是會跟著變老的

And don't lose the way that you dance around in your pj's getting ready for school

還有喔 絕對絕對別忘了 你穿著睡衣翩翩起舞 等不及明天上課見朋友 眼中洋溢的那份快樂

 

Oh darling, don't you ever grow up

噢 孩子 能不能請你先別急著長太快

Don't you ever grow up, just stay this little

你別長得越來越快 繼續當一個無憂無慮的小孩

Oh darling, don't you ever grow up

噢 親愛的 能不能請你先別急著長太快

Don't you ever grow up, it could stay this simple

要是你永遠都是個孩子 就不會誤闖大人複雜的世界

 

No one's ever burned you, nothing's ever left you scarred

不會有人對你的心烙下無可抹滅的傷痕 拋下傷痕累累的你不管

And even though you want to

就算你等不及想體驗戀的感覺

Just try to never grow up

也拜託你別一時心急而心碎

 

Take pictures in your mind of your childhood room

憑你僅剩的印象用彩色筆 描繪你孩提時代的房間擺設

Memorize what it sounded like when your dad gets home

還記不記得爸爸下班剛回家 衝出來迎接他的你 聲音多麼快樂

Remember the footsteps, remember the words said

你記不記得家裡的階梯有幾層 還有童言童語說過些什麼

And all your little brother's favorite songs

當然還有 弟弟他小時候最喜歡的歌會是哪幾首

I just realized everything I have is someday gonna be gone

直到長大了以後 我這才明白 原來我擁有的一切 總有不見的一天

 

So here I am in my new apartment

現在我搬到外面了 住進冷冰冰的公寓

In a big city, they just dropped me off

大都市的司機好冷漠 每次都急著趕我下車

It's so much colder than I thought it would be

而且這邊的天氣 比我想像中的還要冷上好幾百倍

So I tuck myself in and turn my night light on

於是今晚我只好替自己蓋好棉被 開夜燈才不怕黑

 

Wish I'd never grown up

真希望我不曾闖進大人的世界

I wish I'd never grown up

我真希望我還是個天真的小孩

 

Oh, I don't wanna grow up, wish I'd never grown up

噢 我真不想長大 真希望我當時 不曾許下快快長大的心願

I could still be little

就能保有原來的天真無邪

Oh, I don't wanna grow up, wish I'd never grown up

噢 我還不想這麼快就長大 還不想這麼早體會大人的生活

It could still be simple

一切說不定還會簡單得多

 

Oh darling, don't you ever grow up

噢 孩子 能不能請你先別急著長太快

Don't you ever grow up, just stay this little

你別長得越來越快 繼續當一個無憂無慮的小孩

Oh darling, don't you ever grow up

噢 親愛的 能不能請你先別急著長太快

Don't you ever grow up, it could stay this simple

要是你永遠都是個孩子 就不會誤闖大人複雜的世界

 

Won't let nobody hurt you

我絕不會讓任何人去傷害你

Won't let no one break your heart

也絕不會讓壞心眼的人 去傷害你的心

And even though you want to, please try to never grow up

哪怕你等不及體驗長大的感覺 能不能答應我 別急著快快長大

Oh, don't you ever grow up

噢 你能不能急著這麼快長大

Oh, never grow up, just never grow up

噢 別再長大 永遠當個天真無邪的小孩

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()